LOGOWANIE

slide

CKZiU Nr 1

CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO NR 1 W PRZEMYŚLU powstało z połączenia trzech szkół: Zespołu Szkół Mechanicznych i Drzewnych, Zespołu Szkół Informatycznych i Mechatronicznych oraz Centrum Kształcenia Praktycznego....

PRAKTYKA

Zdobywaj doświadczenie w firmach i zakładach produkcyjnych ...

slide

ZDOBĄDŹ ZAWÓD

Zdobądź ciekawy zawód i zostań liderem na rynku pracy ...

CKZiU Nr1

Wycieczka do Warszawy - "Poznaj Polskę"

W dniach 21-23 czerwca 2022 roku w ramach projektu "Poznaj Polskę"  uczniowie Technikum nr 8 udali się na wycieczkę do Warszawy. Przez cały ten czas, byliśmy pod czujnym okiem p. Iwony Fedyny, p. Ryszarda Hano oraz p. Ryszarda Wojnara. Podróż przebiegła całkiem sprawnie, gdyż po wyruszeniu przed godziną 5:00, wszyscy pozwolili sobie na krótką drzemkę. Zaraz po dotarciu na miejsce, poznaliśmy swoją przewodniczkę i wraz z nią ruszyliśmy podbijać stolicę naszego pięknego państwa. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie zobaczyliśmy nie tylko kolumnę króla Zygmunta III Wazy, Pomnik Małego Powstańca czy słynną Syrenkę. To czas, w którym poznaliśmy wiele ciekawych i miłosnych historii...historii, gdzie doszło do wielu poświęceń, o czym mówi na przykład najmniejsza warszawska kamienica, która z jednej strony liczy tylko dwa okna! Po drodze wstąpiliśmy również do Katedry św. Jana Chrzciciela oraz Kościoła pw. św. Krzyża. Skoro odwiedziliśmy  już Dom Boży, to nadszedł moment, aby zajrzeć do komnat królewskich, gdyż jak twierdzono w tamtych czasach, władza króla pochodzi od Boga. Tego dnia bardzo dużo się działo. Nie mówimy tu tylko o pogodzie, która stale robiła sobie żarty, lecz o odwiedzonych miejscach. Po zamku ruszyliśmy na Nowe Miasto, gdzie podziwialiśmy Pałac Prezydencki i Pomnik Mikołaja Kopernika. Aby uciec odrobinę od zgiełku potężnego miasta, poszliśmy do Parku Saskiego, przez który spokojnym marszem doszliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza. Niestety, nie udało im się doczekać zmiany warty, ale sam widok głęboko nas poruszył. Po tak spędzonym dniu, udaliśmy się na posiłek, po którym zakwaterowaliśmy się w hotelu. Teoretycznie tu powinna kończyć się przygoda z tego ciekawego dnia, ale opiekunowie zadbali, by uczniowie nie nudzili się w swoich pokojach i zabrali nas na Złote Tarasy.

Dzień drugi był również interesujący. Zaraz z samego rana, grupa wizytowała multimedialne  Muzeum Powstania Warszawskiego. Mogliśmy w nim zbierać kartki kalendarzowe, które opisywały 63 dni bohaterskiej walki z hitlerowskim okupantem i poznać emocje powstańców. Ciekawe ile ukrytych kartek znaleźli...

Następnie udaliśmy się do Izby Pamięci Generała Kuklińskiego. Jest  to unikalna ekspozycja muzealna dokumentująca bezprecedensową misję wywiadowczą pułkownika Ryszarda Kuklińskiego, bohatera Polski i Ameryki, pierwszego Oficera Wojska Polskiego w NATO, który ryzykując swoje życie i własnej rodziny, podjął samotną walkę z sowieckim okupantem. Uchronił w ten sposób Europę i świat przed wybuchem  III wojny światowej.

Nie mogło się obejść bez Łazienek Królewskich, gdzie zwiedziliśmy zespół pałacowo-parkowy...pałac na wyspie wraz z komnatami, które kryły w sobie wiele ciekawostek i nawiązań do mitologii; teatr oraz ogromny park, w którym można było zobaczyć pawie. Ostatnim punktem tego dnia było Centrum Nauki Mikołaja Kopernika, gdzie na własnej skórze mogliśmy doświadczyć wielu eksperymentów, poznać prawa fizyki...czy nawet słynne lifehacki.
Po nauce przyszedł czas na posiłek i chwilę odpoczynku. Tutaj również doszło do niespodzianki,  wieczorem udaliśmy się do Cinema City Arcadia, na film w 4DX Jurrasic World, który wywarł na nas olbrzymie wraźenie .
                Ostatni dzień w stolicy na miarę miast europejskich. Zaraz po śniadaniu, trochę niewyspani, ale w świetnych nastrojach, zmierzaliśmy w kierunku Muzeum więzienia Pawiak, gdzie mogliśmy w sposób audio poznać historię ludzi tam przebywających. Drzwi się zamknęły...zgasły wszystkie światła...słychać było tylko nagranie przepełnione cierpieniem, nadzieją i wyczuwalną wolą walki...
Oddalając się od centrum, wkroczyliśmy na teren pięknego Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie oprowadziła nas inna, ale bardzo sympatyczna przewodniczka. Grupa poruszała się po jednej z najlepiej zachowanych i największych rezydencji barokowych. Stąpaliśmy nawet po podłodze, po której chodził sam król! Miejsce to również było przepełnione wieloma ciekawostkami i ukrytymi symbolami. Największe wrażenie wywołał u nas rozległy ogród, który o tej porze wyglądał obłędnie!
                Ostatnią atrakcją było zwiedzanie Stadionu Narodowego trasą VIP. Ku zaskoczeniu niektórych, stadion wcale nie jest pokryty murawą cały rok! Odbywają się na nim liczne konkurencje, począwszy od piłki nożnej, koszykówki, a skończywszy na łyżwiarstwie, surfingu czy ogromnych samochodach! Mogliśmy zasiąść w szatni naszej reprezentacji czy zajrzeć w ciemne i tajemnicze zakamarki tego niezwykłego miejsca, a to wszystko dzięki p. Bartkowi - przewodnikowi.
Po tych wspaniałych dniach, nadszedł czas, aby pożegnać się z Warszawą i wrócić do domu...